Bettasmart på svenska

Swish numera en standard på de flesta spelsajter

Det var inte allt för många år sedan som alla behövde besöka fysiska spelombud för att placera sina spel, men idag är det på internet som det omsätts mest pengar på den svenska spelmarknaden. Digitaliseringen har medfört många smidiga lösningar för alla som tycker om betting eller casinospel. Numera går det ju exempelvis att spela från sin smartphone när som helst och var som helst, och även när det kommer till saker som att sätta in och ta ut pengar har det hänt en hel del tack vare spelsajterna.

För den som vill sätta in pengar på sitt spelkonto finns det i dagsläget en rad olika alternativ som tillhandahålls av de flesta sajter – och Swish är en av de absolut populäraste metoderna.

Populärt på både bettingsidor och nätcasinon

De senaste åren har det blivit allt vanligare att spelsidor erbjuder Swish som en metod för att sätta in pengar för sina insatser. Konsumenternas förkärlek till Swish har gjort den mobila betaltjänsten till en standard på den svenska spelmarknaden. Det syns inte minst på sidor som sammanställer bettingsajter som accepterar Swish, eller som kan förse dig med en swish casino lista 2021 – antalet sajter som godkänner betalningar med Swish blir tydligt fler och fler.

swish på casinon

I Sverige är det betalningar med bankkort som är den populäraste metoden att använda vid transaktioner på internet, men på bara några få år har Swish klättrat upp i topp tre på listan över de vanligaste betalsätten.

När det kommer till kommersiellt onlinespel så är Swish så populärt att spelbolag som inte kan erbjuda det som insättningsmetod, sannolikt kommer få det svårt att långsiktigt konkurrera på den svenska spelmarknaden.

Att Swish är ett måste för att kunna konkurrera är nämligen ett av argumenten som vissa spelbolag har lyft fram efter att de nekats att öppna företagskonton hos svenska storbanker. Får inte spelbolagen tillgänglighet till ett svenskt företagskonto innebär det i förlängningen att de inte heller kan erbjuda tjänster som kräver BankID – som exempelvis Swish.

Det råder med andra ord inga tvivel om att Swish blir ett allt populärare betalsätt för konsumenter, och lyckligtvis är det någonting som den svenska spelmarknaden generellt sett varit bra på att uppmärksamma. Urvalet av spelsajter som godkänner Swish är som sagt ständigt växande.

Från transaktioner mellan privatpersoner till e-handel

Swish har etablerat sig på marknaden för e-handel i en rasande fart. Det är fascinerande att tänka på att tjänsten lanserades först 2012 och att det inte var förrän 2016 som den var helt anpassad till e-handel och m-handel (mobil e-handel).

Idag är det närmare 7,8 miljoner privatpersoner som har Swish och över 260 000 företag som accepterar tjänsten som ett betalsätt. Swish egen statistik är dessutom ytterligare ett bevis på att tjänsten blir allt populärare att använda för betalningar till företag. Sedan förra året såg tjänsten exempelvis en tillväxt inom handel på 53 procent, och enligt deras undersökningar föredrar 29 procent inom åldrarna 18–44 år att göra sina betalningar med Swish.

Inom en så pass konkurrensutsatt marknad som spelbranschen befinner sig i är det extra viktigt att erbjuda konsumenterna de lösningar som de föredrar, för att inte förlora dem till andra spelbolag. Betaltjänsterna som finns idag är många, men en av dem som visar sig vara allt viktigare är alltså Swish. Det som först var en metod för att utföra transaktioner mellan privatpersoner är idag, inte ens 10 år senare, en gigant även bland företag.